Inlog problemen Hosted Exchange

Incident E-mail Exchange
2021-03-04 03:30 CEST · 11 uren, 1 minuut, 15 seconden

Updates

Opgelost

Sinds 12.30uur staan alle seinen op groen en is het gehele platform weer zoals normaal beschikbaar.

Voor de techies: Wat is er gebeurt?

De patch die wij vannacht tijdens ingelast nood onderhoud geïnstalleerd hebben heeft na de installatie een extra beveiligingsmaatregel op het Exchange Platform ingeschakeld die ervoor zorgt dat verkeer naar onbeveiligde poort 80 automatisch doorgestuurd wordt naar beveiligde poort 443. Een prima maatregel die wij van oudsher zelf ook al actief hadden (op de firewalls waarmee wij het platform extra beschermen ). Doordat deze beveiligingsmaatregel nu dubbel actief was ontstond er tijdens het inloggen een zogenaamde ‘redirect loop’ waardoor authenticatie succesvol was maar de mailbox niet bereikt kon worden. Nadat wij onze eigen beveiligingsmaatregel uitgeschakeld hadden waren alle mailboxen om 12.30uur weer volledig toegankelijk.

maart 4, 2021 · 14:31 CEST
Opgelost

Inloggen is weer mogelijk; Meer informatie volgt nog.

maart 4, 2021 · 12:40 CEST
In onderzoek

Helaas is het probleem nog niet opgelost. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

maart 4, 2021 · 12:12 CEST
In onderzoek

De verwachting is dat het inlog probleem na het middaguur opgelost is.

maart 4, 2021 · 10:14 CEST
Probleem

Sommige gebruikers van ons Hosted Exchange platform ervaren momenteel log-in problemen. Dit probleem word door ons onderzocht.

Aanvullende informatie

Het is aannemelijk dat dit incident gerelateerd is aan het nood onderhoud dat wij gisteravond en vannacht uitgevoerd hebben als gevolg van door Microsoft gemelde kwetsbaarheden. Informatie over die kwetsbaarheden en de werkzaamheden die wij daarvoor uitgevoerd hebben zijn te vinden op deze pagina: https://status.sqr.nl/incidents/41778

Wat betekent dit Als gevolg van dit probleem kan het zijn dat je niet kunt inloggen in je Hosted Exchange mailbox. Wij begrijpen dat dit uitermate vervelend kan zijn voor je bedrijfsvoering en doen er alles aan om dit zo snel als mogelijk op te lossen.

maart 4, 2021 · 09:56 CEST

← Terug