Probleem met aflevering van sommige e-mail

Klein incident Exchange E-mail
1 uur, 9 minuten, 4 seconden

Updates

Opgelost

Vanaf 12.30 tot en met 13:50 hebben wij een verstoring ervaren met betrekking tot het afleveren van e-mail in mailboxen op ons Hosted Exchange platform.

Het probleem werd veroorzaakt door een eerder op de dag geïmplementeerde oplossing voor een ander en kleiner probleem. Door die oplossing ging de DNS resolving op één van de zogenaamde ‘edge’ servers (1) stuk. Hierdoor kon een deel van de inkomende e-mail niet meer afgeleverd worden. De niet afgeleverde e-mail werd in de wachtrij gezet.

(1) Een ‘edge’ server is verantwoordelijk voor het afleveren van e-mail in je mailbox

Nadat het probleem om 13.45 opgelost was kon de (e-mail) wachtrij weer geleegd worden. Om 13.50 was de wachtrij leeg en alle e-mail, met vertraging, alsnog afgeleverd.

  • Er is geen e-mail verloren gegaan
  • Alle e-mail ontvangen tussen 12.30 en 13.45 is met vertraging om 13.50 afgeleverd

Uiteraard bieden wij onze excuses aan voor het ontstane ongemak en uiteraard onderzoeken wij intern hoe dit exact heeft kunnen gebeuren zodat dit niet nogmaals kan gebeuren.

Vragen naar aanleiding van dit incident? Bel 072-7513406 of mail naar support@sqr.nl

december 17, 2019 · 14:32 CET
In onderzoek

Het probleem is opgelost. Alle e-mail in de queues wordt nu afgeleverd.

december 17, 2019 · 13:53 CET
Update

Er wordt hard gewerkt om de oorzaak van het probleem op te lossen. Het oplossen neemt helaas wat meer tijd in beslag.

Onze excuses voor het ontstane ongemak! Uiteraard wordt alle e-mail straks alsnog afgeleverd.

december 17, 2019 · 13:40 CET
Update

Onze engineers hebben de mogelijke oorzaak van het probleem gevonden.

december 17, 2019 · 13:28 CET
Probleem

Op dit moment wordt niet alle externe e-mail richting onze Hosted Exchange klanten afgeleverd. Wij hebben dit probleem in onderzoek.

december 17, 2019 · 13:24 CET

← Terug