Probleem met uitgaande e-mail
Klein incident
E-mail
Zimbra Open Source
Hosted Exchange
Website servers
2019-12-31 09:58 CET
· 1 dag, 22 uren, 48 minuten, 46 seconden
Updates
Opgelost
november 4, 2021 · 16:24 CET
Het probleem is opgelost. E-mail wordt weer correct afgeleverd.
Monitoring
november 4, 2021 · 16:24 CET
Het probleem bestaat nog voor zo’n 5% van alle uitgaande e-mail. Omstreeks 22.00uur zal ook die e-mail weer goed afgeleverd worden.
We monitoren de situatie.
Update
november 4, 2021 · 16:24 CET
Indien je een “bounce” foutmelding ontvangt op een verstuurde e-mail dien je de e-mail opnieuw te versturen nadat dit probleem opgelost is.
Voorbeeld:
554 5.7.1 Service unavailable; Client host [93.94.228.132] blocked using bl.spamcop.net
Incident
november 4, 2021 · 16:24 CET
Vanwege een grote hoeveelheid spam die door één van onze klanten verstuurd is kan je problemen ervaren met het versturen van e-mail. E-mail wordt door de ontvanger mogelijk geblokkeerd.
- de betreffende klant is opgeschort
- we werken aan de-listing van onze IP’s bij o.a. Spamcop
- we onderzoeken alternatieve oplossingen indien de-listing niet mogelijk is of te lang duurt
← Terug