Probleem met uitgaande e-mail

Klein incident Exchange Zimbra E-mail web6 web5 web4 web1 Website servers
1 dag, 22 uren, 48 minuten, 46 seconden

Updates

Opgelost

Het probleem is opgelost. E-mail wordt weer correct afgeleverd.

januari 2, 2020 · 08:47 CET
Monitoring

Het probleem bestaat nog voor zo’n 5% van alle uitgaande e-mail. Omstreeks 22.00uur zal ook die e-mail weer goed afgeleverd worden.

We monitoren de situatie.

december 31, 2019 · 11:59 CET
Update

Indien je een “bounce” foutmelding ontvangt op een verstuurde e-mail dien je de e-mail opnieuw te versturen nadat dit probleem opgelost is.

Voorbeeld:

554 5.7.1 Service unavailable; Client host [93.94.228.132] blocked using bl.spamcop.net

december 31, 2019 · 10:12 CET
Probleem

Vanwege een grote hoeveelheid spam die door één van onze klanten verstuurd is kan je problemen ervaren met het versturen van e-mail. E-mail wordt door de ontvanger mogelijk geblokkeerd.

  • de betreffende klant is opgeschort
  • we werken aan de-listing van onze IP’s bij o.a. Spamcop
  • we onderzoeken alternatieve oplossingen indien de-listing niet mogelijk is of te lang duurt
december 31, 2019 · 10:02 CET

← Terug