Ipv6 tijdelijk uitgeschakeld van 2022-01-05 19:00 CEST tot 2022-02-07 15:54 CEST

Aangekondigd onderhoud VPS E-mail Spam Filter Service Zimbra Open Source Hosted Exchange Website servers web101 web110 web111 web113 web114 web117 web119 web343 Windows website servers web4.windows web5.windows de Hosting.NL website Mijn Hosting dashboard
2022-01-05 19:00 CEST · 1 maand, 2 dagen, 20 uren, 53 minuten, 36 seconden

Updates

Monitoring

IPv6 is vanaf nu ook weer beschikbaar voor de uitgaande SMTP relay van SpamExperts wat betekent dat uitgaande e-mail nu weer via IPv4 of IPv6 afgeleverd wordt en niet alleen via IPv4.

februari 8, 2022 · 09:14 CEST
Opgelost

IPv6 is voor alle diensten weer beschikbaar, behalve voor de uitgaande SMTP relay van SpamExperts. Voor die laatste dienst verwachten wij IPv6 morgen weer in te schakelen.

februari 7, 2022 · 15:54 CEST
Update

Het onderhoud aan het netwerk van afgelopen
week heeft het gewenste resultaat opgeleverd waardoor IPv6 vandaag weer ingeschakeld kan worden.

Vandaag, 7 februari, om 11:00 uur zal de IPv6 functionaliteit weer ingeschakeld worden.

februari 7, 2022 · 07:37 CEST
Update

De verwachting is nu dat IPv6 verkeer vanaf morgen weer mondjesmaat toegelaten zal worden waarna IPv6 na het weekend weer volledig geactiveerd zal worden voor alle klanten.

februari 3, 2022 · 16:48 CEST
Monitoring

Helaas duren de controles langer dan verwacht. Zodra er meer informatie is zullen wij die hier delen.

februari 3, 2022 · 13:55 CEST
Update

Het extra onderhoud dat vanmorgen tussen 05.00uur en 06.00uur is uitgevoerd is succesvol afgerond. Nu zal gecontroleerd worden of het ongebruikelijke gedrag van IPv6 verkeer is verdwenen. Als dat het geval is zal begonnen worden met het heractiveren van IPv6 op het netwerk.

februari 2, 2022 · 09:18 CEST
Update

In het kort

Morgenochtend 2 februari tussen 05.00uur en 06.00uur wordt door onze provider extra ingelast onderhoud uitgevoerd. Het betreft onderhoud aan één van de routers in hun core netwerk. Na dit onderhoud verwachten wij IPv6 deze week weer in te schakelen.

Uitgebreide versie

Op 5 januari is door onze provider besloten om IPv6 uit te schakelen als gevolg van algehele netwerk onderbrekingen die door IPv6 verkeer veroorzaakt werden. Na uitvoerig onderzoek was op 19 januari onderhoud gepland ten behoeve van de installatie van nieuwe firmware in het core netwerk van onze provider. Vanwege een ongerelateerde andere storing is dit onderhoud verplaatst naar 27 januari en vervolgens succesvol afgerond. Morgenochtend, woensdag 2 februari tussen 05.00uur en 06.00uur, zal er nogmaals onderhoud aan het core netwerk uitgevoerd worden.

Aanleiding voor dit extra onderhoud zijn de resultaten van tests die onze provider heeft uitgevoerd na het onderhoud van 27 januari. Deze resultaten laten zien dat dat het primaire doel van dat onderhoud - het vergroten van de robuustheid van het core netwerk - wel bereikt is, maar dat specifiek ongebruikelijk gedrag van IPv6 verkeer nog altijd te zien is.

Na dit extra onderhoud zal gecontroleerd worden of het ongebruikelijke gedrag van IPv6 verkeer is verdwenen. Als dat het geval is zal begonnen worden met het heractiveren van IPv6 op ons netwerk.

Mocht het ongebruikelijke gedrag van IPv6 verkeer toch niet verdwenen zijn, zal onderhoud dat gepland staat voor week 6 en week 7 versneld deze week al uitgevoerd worden.

Vooralsnog verwachten wij deze week IPv6 weer in te kunnen schakelen.

februari 1, 2022 · 14:44 CEST
Essentieel

Vandaag om 17:10 ondervonden wij wederom een korte onderbreking als gevolg van IPv6 verkeer op het netwerk van onze provider. Omdat het vooralsnog niet lukt om de problemen voldoende onder controle te krijgen en om verdere overlast te voorkomen, heeft onze provider daarom besloten om IPv6 verkeer tot nader orde uit te sluiten van ons netwerk totdat de oorzaak definitief gevonden is en het probleem kan worden verholpen.

Ons netwerk blijft verder onverminderd beschikbaar via IPv4.

English:

Today at 17:10, we experienced another short interruption due to IPv6
traffic on the network of our provider. Because it has not yet been possible to get the problems under control sufficiently and to prevent further inconvenience, our provider decided to exclude IPv6 traffic from our network until further notice until the cause has been conclusively found and the problem can be solved.

Our network remains available through IPv4.

januari 5, 2022 · 19:03 CEST

← Terug